0

Uw winkelwagen is leeg

Totaal: €0,00

Geen producten gevonden...

Retourneren - Is een Recht!

Retourneren - Is een Recht!

Je hebt iets besteld bij Portecenter en op basis van de plaatjes en de beschrijving wordt er een bepaalde verwachting geschapen. Vaak maak je de net afgeleverde doos open en is hetgeen wat je hebt besteld nog mooier dan je had kunnen denken, maar heel heel heel soms komt het voor dat je verwachting niet wordt waargemaakt. Dat is het moment dat je teleurgesteld bent en het bestelde artikel wilt retourneren. Bij Portecenter kan dat gewoon, je leest er alles over in deze blog.

Wat is herroepingsrecht?

Om goed uit te leggen wat retourneren is en hoe het in zijn werk gaat is het goed om eerst uit te leggen wat herroepingsrecht is. Herroepingsrecht is de periode die jij als consument hebt om te bedenken of datgene wat je hebt gekocht wel helemaal aan je verwachting voldoet. Meestal zie je dat meteen bij het openen van de verpakking, maar soms twijfel je en dan heb je wat bedenktijd nodig. Portecenter hanteert hierbij de wettelijke termijn van 14 dagen, die ingaat op de dag van aflevering.


Zo maak je gebruik van je herroepingsrecht

Als je na uiterlijk 14 dagen bepaald dat je toch niet tevreden bent met je aanschaf dan stuur je deze terug. Gebruik daarvoor het volgende adres: Portecenter, Havenstraat 2, 9321 DA Peize. Hierbij stellen wij wel een paar (wettelijk toegestane) restricties zo mag het artikel niet zijn gebruikt, moet deze volledig (dus inclusief meegeleverde bescheiden, zoals gebruiksaanwijzingen, en eventuele reserveonderdelen) en in de originele verpakking worden geretourneerd. Heb je een melding gedaan van het retourneren dan zullen wij het volledige aankoopbedrag (inclusief eventuele afleverkosten) binnen 14 dagen na de melding terugstorten, stuur je het artikel terug zonder melding dan rekenen wij eenzelfde termijn, maar dan ingaande van het moment van ontvangst van het retourpakket. Bij een retourzending in verband met herroepingsrecht zullen wij de retourkosten niet vergoeden. Deze zijn voor jouw rekening.


Ruilen kan ook?

Ook ruilen is een optie. Mocht een artikel niet naar wens zijn en je wilt het ruilen voor een ander artikel, dan is dat gewoon mogelijk. Het is dan wel zaak vooraf contact op te nemen met onze klantenservice. Zodat er in overleg kan worden bepaald hoe de omruiling het best kan worden geregeld. Hierbij kan sprake zijn van eventuele terug- of bijbetaling indien het vervangende artikel een lagere of hogere prijs heeft dan het om te ruilen artikel. Overigens geldt hierbij ook dat de retourkosten door ons niet kunnen worden vergoed.


Uiteraard hopen wij dat je de retourprocedure niet nodig hebt, maar mocht je hem onverwijld willen of moeten gebruiken dan weet je nu hoe het werkt en wat je ervan mag verwachten. Heb je toch nog vragen dan kan je uiteraard altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden
Portecenter.nl 9.2 van 10 beoordeeld door 1450 reviews op Trustpilot.nl
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »