• Lorem ipsum

Bestelling plaatsen - stappenplan

Om bij Portecenter.nl te kunnen bestellen hoef je vooraf geen account aan te maken. Je kunt direct een bestelling plaatsen.

Stap 1
Klik bij het gewenste artikel op "In winkelwagen".

Stap 2
Klik op "Ga verder met winkelen" wanneer je meer artikelen wilt bestellen of controleer de gegevens van jouw winkelwagen. In de winkelwagen kan je aantallen aanpassen en/of artikelen verwijderen. Klik na deze aanpassingen op "winkelwagen bijwerken". Vul daarna jouw eventuele kortingscode in, selecteer de door jou gewenste verzendmethode en kies indien van toepassing de door jou gewenste cadeauverpakking en klik vervolgens op "Bestelling afronden".

Stap 3a
Je kunt nu kiezen op welke wijze je de bestelling wilt afronden. Je kunt kiezen voor afrekenen als gast, inloggen met jouw Facebook account, je te registreren als nieuwe klant of inloggen als je reeds een geregistreerde klant bent. Welke mogelijkheid je kiest is aan jou, registreer je je als klant bij Portecenter dan is het voordeel dat je inzicht hebt in jouw geplaatste bestellingen, kan je jouw verlanglijstje bijhouden, worden jouw gegevens bij een volgende bestelling automatisch ingevuld en kan je rechtsreeks (middels het zogenaamde ticket-systeem) met ons over jouw bestellingen communiceren. Wil je eenmalig iets bestellen dan kan je het beste kiezen voor "afrekenen als gast".

Stap 3b
Je wordt nu gevraagd om jouw naw-gegevens in te voeren. Wil je de bestelling ergens anders afgeleverd hebben, dan geeft je dit onderaan deze stap aan door het aanvinken van de optie "verzend naar een ander adres".

Stap 3c
Vervolgens kies je de door jou gewenste verzendmethode. Je hebt de keuze uit bezorgen en ophalen (PakjeGemak). Voor bestellingen onder de €35,- vragen wij een bijdrage in de verzendkosten van €4,95. Bij een bestelling van €35,- of meer is de verzending binnen Nederland gratis (voor een bezorgadres binnen België of Duitsland ligt deze grens op €50,-).

Stap 3d
Kies de door jou gewenste betaalmethode. Betaal je via iDeal, Mr. Cash, Sofort Banking of vooruitbetaling dan berekenen wij hiervoor geen kosten. Betaal je met PayPal of Afterpay dan vragen wij een kleine bijdrage van €1,95 per bestelling. Bij iDeal dien je nog de naam van jouw bank in te geven. Je ziet dan meteen of er al dan niet een storing is gemeld bij jouw bank. Indien dat het geval is, dan kan je nog kiezen voor een andere betaalmethode.

Stap 3e
In het laatste deel van deze stap controleer je nogmaals jouw bestelling. Is deze akkoord en zijn al jouw gegevens juist en volledig ingevuld dan zet je een vink bij "Door op ‘Kopen’ te klikken plaats ik een bestelling met betaalplicht en ga ik akkoord met de algemene voorwaarden" en vervolgens klik je op de button "KOPEN".

Stap 4
Afhankelijk van de door jou gekozen betaalmethode zal je nu worden doorgestuurd om de betaling te verrichten. Is dit gelukt dan zal je terugkeren naar onze webshop en krijg je een overzicht te zien van de door jou bij ons gedane aankoop en daarmee is jouw bestelling afgerond.

 

Bestelling plaatsen - overige belangrijke informatie

Bestelling met betalingsverplichting
Vanaf juni 2014 moeten wij jou als consument duidelijk maken dat je met het bevestigen van de bestelling (kopen) een bestelling plaats met een betalingsverplichting. Wat houdt dit nu in en wat merk jij als klant van Portecenter ervan?

Voor jou houdt dit in dat het voor jou duidelijk dient te zijn dat met het bevestigen van de bestelling (door bij stap 3e in ons bestelproces te klikken op de button KOPEN) je een bestelling hebt geplaatst, die je dient te betalen. Voorheen was voor Portecenter een bestelling pas bevestigd als deze door jou als koper ook daadwerkelijk was betaald. Nu is dat verplaatst naar het moment dat je stap 3e in ons bestelproces afrond.

Indien je na de bestelling direct betaalt (via iDeal, Mr.Cash, Sofort banking, PayPal of Afterpay) dan merk je verder niets. Bestel je via de betaaloptie vooruitbetaling en je nadert de verplichte betaaltermijn van 14 dagen, dan ontvang je van ons na 10 dagen een betalingsherinnering.

Bestelling annuleren
Het is uiteraard mogelijk dat je je bij het plaatsen van een bestelling vergist of dat je je later toch bedenkt. Het is dan mogelijk om de bestelling te (laten) annuleren. Een mailtje naar onze klantenservice is dan voldoende. Voor het annuleren van een bestelling hoef je geen reden op te geven en is kosteloos. Mocht je het geld reeds hebben overgemaakt dan zullen wij dat na ontvangst van je annulering kosteloos terugstorten.

Indien je een bestelling wilt annuleren nadat je een verzendbericht van ons hebt ontvangen, dan zullen wij jou vragen het artikel aan ons te retourneren. De kosten voor het retourneren van een geannuleerde bestelling komen voor jouw eigen rekening. Mocht dit aan de orde zijn dan vragen wij jou het modelformulier herroeping in te vullen alvorens tot retournering van de bestelling over te gaan.

Ook als wij een door jou bestelt artikel niet binnen 30 dagen kunnen leveren heb je het recht jouw bestelling kosteloos te annuleren. Niet leverbare artikelen zijn te herkennen aan de tekst "tijdelijk uitverkocht", mocht je een artikel met deze vermelding bestellen dan zullen wij je direct op de hoogte brengen van de verwachte levertijd.